הטיפולים שלנו

טיפול בתרפיית תדרים

בשנים האחרונות התפתחו בעולם מגוון שיטות טיפול חדשות ואלטרנטיביות, שמטרתן לתת מענה נוסף ומשלים (ומכאן גם השם רפואה משלימה) למה שהרפואה הקונבנציונאלית יודעת לספק לנו. במרוצת הזמן גברה ההבנה בקרב רופאים ואנשי מקצוע העוסקים בתחום בריאות הנפש, שישנו חיבור ישיר בין הגוף לנפש ושפגיעה נפשית יכולה לבוא לידי ביטוי גם בסממנים גופניים ולהפך.

בין השיטות החדשות שקיבלו הכרה, קיים גם הטיפול בתרפיית תדרים, שהנו כלי טיפול אפקטיבי במיוחד, המבוסס ברובו על תורת הפסיכותרפיה הגופנית ומסייע להתמודדות עם מגוון רחב של בעיות פיזיות וקשיים רגשיים. חוקרים באקדמיה הבריטית לסאונד גילו שטיפול בתרפיית תדרים עוזר להפחית משמעותית סימפטומים ואף לרפא לחלוטין אנשים הסובלים מדיכאון, חרדות, בעיות בשינה, לקויות למידה ואפילו מחלות פסיכוסומטיות קשות.

לא זאת בלבד, אלא שבארצות הברית ובאירופה משתמשים בתרפיית תדרים בבתי חולים ובמוסדות שיקומיים כאמצעי טיפולי שעוזר לאנשים להתמודד עם כאבים כרוניים, פוסט טראומה, בעיות זיכרון וקשיים רגשיים וגופניים נוספים. בסקירה הבאה ניתן מענה לשאלות נפוצות הקשורות לתרפיית תדרים ונסביר מה זה בעצם אומר טיפול בתרפיית תדרים, איך זה עובד ולמי מתאים במיוחד.

איך עובד הטיפול בתרפיית תדרים?

הטיפול בתדרים מפעיל שדות אלקטרומגנטיים הקיימים בגופנו ואלו מונעים על ידי גלי רטט, או בשמם השני – תדרים. כלל התדרים מופקים בזמן אמת ומיוצרים על ידי כלי מוזיקה שונים מהעולם, כאשר כל אחד מהם מפיק צליל ורטט שונה. במהלך הטיפול, שהנו טיפול נעים ומרגיע המתבצע בלבוש מלא וללא התערבות פולשנית, המטופל שוכב על מזרן או על מיטת סאונד והמטפלת מנגנת עליה ומפיקה קולות שונים, שמשפיעים על הגוף באופן ישיר ועמוק.

ברגע שמנגנים על אותם כלים ובכלל זאת קערות טיבטיות, גונג, תופים שונים, מצילה, קסילופון, כלי מיתר, כלי הקשה ועוד מגוון רחב של כלי נגינה ייחודיים, נוצר רטט. הרטט חודר אל הגוף ויוצר מעין מסאז’ למוח, לרקמות, לשרירים ולאיברים הפנימיים. הצלילים והסאונד הם תדרים אשר מגרים את החושים הסומטיים של המטופל ומעבירים לו ויברציה בעוצמות שונות. הוויברציה שהתדרים מייצרים גורמת לתזוזה בגופו של האדם והתזוזה הזו גורמת לשינויים פיזיים ורגשיים.

מה קורה לנו בזמן טיפול בתדרים?

מדענים כבר הוכיחו שהכל סביבנו רוטט וכך גם המוח, האיברים הפנימיים, הדם והאנרגיה, שעובדים לפי גלי רטט. אדם יוצא מאיזון גופני או רגשי כשיש חוסר איזון בין הגורמים האמורים והיעדר הסנכרון יכול לבוא לידי ביטוי באופנים שונים אצל כל מטופל. כך או כך, חוסר איזון בהכרח גורם לגוף לשנות את הקצב הטבעי, מבלבל את הרטט ופוגע בתפקודם התקין של האיברים בגופנו, כיוון שהם בתדר נמוך, גבוה, חלש או חזק מידי.

חשוב להבין שגופנו מורכב מ-70% מים וזאת הסיבה שהצלילים מצליחים להניע את הזרימה של המים בתוכנו בחופשיות. בזמן שהתדר חודר לגוף נוצרות אדוות, שמייצרות תנועה בתאים, ברקמות ובאיברים. התהליך שמתרחש בטיפול גורם לכל חלקי גופנו לחוש את הרטט ואלו נדבקים בקצב, מתנועעים ומסתנכרנים. התדרים מזרימים את המים והדם ומכוונים את גופנו להרמוניה, שמביאה אותנו למצב מאוזן של זרימת אנרגיה. האיזון מקל על הכאבים והחסימות והזרימה הרציפה בטיפול מייצרת גל עקבי שמשחרר את התקיעות ומפחית כאבים ורגשות שליליים, גם בזמן הטיפול וגם לאחריו.

כמו כן, הטיפול בתדרים מכניס את המטופלים למצב תודעתי בין המודע ללא מודע, ממש כמו בחלום. בזמן הזה, גלי המוח עוברים למצב מדיטטיבי המכונה אלפא ובנקודה ההיא ניתן לייצר שינויים תודעתיים באמצעות התדרים, הגורמים להשקטה של המוח. הטיפול בתרפיית תדרים הוכח כמוריד לחץ, מפחית כאבים, מעלה את רמת האנרגיה ועוזר להרפות את מערכת העצבים ולהפעיל תהליכים מוחיים, המשפיעים ישירות על התפקודים הקוגניטיביים, הרגשיים והפיזיים של המטופל. בעזרת הטיפול בתדרים ניתן להזכיר לגוף את התדר הטבעי שנחסם עם השנים ומכאן להביא להקלה בכל כאב – פיזי או נפשי.

למי מתאים הטיפול בתרפיית תדרים?

טיפול בתרפיית תדרים מתאים לכל מי שרוצה לאפשר לעצמו לצאת למסע חווייתי, ייחודי ועוצמתי עם עולם התדרים, לשפר את ההרגשה הפיזית ו/או הרגשית, להתחבר לתדר הפנימי ולעודד זרימה טובה ועקבית יותר של אנרגיה. לראייתנו, מטרת הטיפול בתדרים היא לשפר את איכות חייו של המטופל, לא משנה באיזה גיל או באיזה שלב הוא נמצא. בין אם מדובר על בעיה ספציפית כמו התקפי חרדה, בעיות זיכרון, קשיים בזוגיות ובחיי המשפחה, הפרעות אכילה, אלרגיות או בעיות פוריות ובין אם מדובר על תחושה כלכלית של דאגת יתר, עומס רגשי או חוסר ביטחון עצמי – טיפול דרך תדרים בהכרח יביא לשינוי חיובי אצל כל מטופל.

אנו במרכז אלפא לתרפיית תדרים מציעות מגוון שיטות טיפול בתדרים ובפרט טיפול במיטת סאונד, שהנה מיטת הסאונד הראשונה והיחידה בישראל וממליצות, במקרים מסוימים, על טיפול משולב אשר משלב בין טיפול בתדרים לטיפול במגע רגשי. המטופל שמגיע אלינו לא תמיד יודע להצביע על הבעיה שמטרידה אותו ולכן בשלב הראשוני חשוב לבחון מה מקור הקושי הפיזי ו/או הרגשי שעמו הוא מתמודד. רק לאחר שיחה אישית ואבחון מקצועי של מצבו הפיזי והרגשי של המטופל, נוכל לבחור עבורו את שיטת הטיפול האולטימטיבית ולהתחיל את תהליך הריפוי.

אנו מזמינות גם אתכם לחוויה טיפולית ייחודית, לא כואבת ומרגיעה, שתאפשר לכם חופש וחיבור לאני הפנימי ממקום שקט ובטוח ומתחייבות להקשבה מלאה, שמירה על דיסקרטיות וטיפול מקצועי, מותאם ויעיל. בסופו של יום, הפתרון לבעיה של כל אחד ואחת מאיתנו, נמצא בתוכנו. טיפול בתרפיית תדרים, מעודד איזון בין גוף ונפש ומסייע לכל מטופל לחיזוק מערכות יחסים רגשיות ופיזיות בינו לבין עצמו ובינו לבין הסביבה.

שיתוף: 

מעוניינים בפרטים נוספים?

סדנאות וקורסים

טיפולים

טיפולים

רוצה לדבר איתנו?

אנחנו כאן בשבילך!​

עוד תוכן שיכול לעניין אותך

להתמודד עם

חרדות