להתמודד עם

התמודדות עם דיכאון

כולנו הרגשנו בשלב כלשהו של החיים שאנחנו מדוכאים. משפטים כמו “לא בא לי שיגיע יום ראשון”, “אני מעדיף למות מאשר להיות שוב באותו משרד עם הבוס המציק שלי”, “החיים בזבל”, “נשבר לי מהמינוס בבנק” ועוד כל מיני סיסמאות שנאמרות לעיתים כלאחר יד, נשמעו ועוד יישמעו מפי רבים מאיתנו. העניין הוא, שיש הבדל תהומי בין ההרגשה שאני מדוכא לכמה רגעים כי משהו בעבודה לא הצליח, היה לי ריב עם בן/ת הזוג, הילדים שיגעו אותי, נכשלתי במשימה וכיוצא בזה, לבין דיכאון קליני. השוני העיקרי איננו טמון דווקא בתסמינים, אלא בעוצמה ובמשך שלהם.

על פי נתונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עשרות אלפי מבוגרים ובני נוער בישראל סובלים מדיכאון והסיבות לדיכאון שונות אצל כל אחד ואחת. הדיכאון יכול להיות תורשתי או להופיע בגלל חוסר איזון נוירולוגי ו/או הורמונלי, כמו לדוגמא דיכאון בהריון, דיכאון אחרי לידה, דיכאון בגיל המעבר, דיכאון בגיל השלישי וכך הלאה. כמו כן, דיכאון עשוי להופיע אחרי משבר אישי, למשל אובדן של בן/ת משפחה ואף בשל פוסט טראומה כתוצאה מפגיעות מיניות בילדות, אונס או מלחמה.

חוקרים מכל העולם כינו את הדיכאון המחלה של המאה ה-21 ולא משנה מה הן נסיבות החיים שהובילו לדיכאון, שכן הדיכאון פוגע משמעותית בשגרה שלנו והופך את המציאות למורכבת וסבוכה. עד מהרה הוא משתלט על יתר הרגשות וגורם לכך שהחיים יראו כמו שדה קרב. חיים שבהם באופן יומיומי אנחנו צריכים להילחם בעצמנו, מלחמה ארוכה ומתישה, רק כדי לשרוד את היום בשלום.

נחדד ונאמר שדיכאון שאינו מטופל בזמן ובאופן הנכון, יכול להידרדר במהרה ולגרום ללוקים בדיכאון לנטיות אובדניות ואף למימושן ועל כן זיהוי של הדיכאון וטיפול מותאם, הם קריטיים בדרך להחלמה המיוחלת. בסקירה הבאה נביא לפניכם את הסימנים שמעידים על דיכאון וניתן טיפים פרקטיים, שבתקווה יעזרו גם לכם להתמודד עם הדיכאון ולמגר אותו מחייכם.

תמרורי אזהרה שמעידים על דיכאון

כאמור, הדיכאון פוגע בשגרה שלנו ומעורר רגשות שליליים וביניהם עצבות, בדידות, ריקנות ותחושה כללית של תקיעות וחוסר ערך. נוסף על התחושות הנפשיות הללו, לדיכאון יכולים להיות גם סימנים פיזיים שיופיעו בתצורת כאבים כרוניים. חשוב להבין שאמנם לדיכאון פנים רבות, אבל תמרורי האזהרה שמאותתים שאכן יש מצוקה אמיתית, הם סך הכל דומים וביניהם:

• לא רוצים לצאת מהמיטה.

• מרגישים עצובים ובודדים.

• ירידת מוטיבציה דרסטית.

• סובלים מהתפרצויות בכי.

• שינויי מצבי רוח קיצוניים.

חרדות והתקפי חרדה.

• נוטים למחשבות אובדניות.

• ירידה חדה בחשק המיני.

• תחושה של חוסר תאבון.

• הימנעות ממפגשים חברתיים.

בעיות בשינה, עייפות ונדודי שינה.

• כאבי בטן, גרון ומיגרנות.

• שוקלים ליטול את חייכם.

היה ואתם חשים שחלק מהסימנים שהוזכרו לעיל רלוונטיים אליכם ואתם חווים אותם במשך תקופה ארוכה ובעוצמה גבוהה, יכול מאוד להיות שאתם בדיכאון. נוסיף ונאמר, שאם מישהו מהאנשים שיקרים לכם ובכלל זאת בן/ת זוג, קרוב משפחה או חבר, סובלים מהתסמינים הללו, סביר להניח שהם לוקים בדיכאון וכאן המקום שלכם לנסות לסייע ולהציע להם ברגישות לפנות לקבלת טיפול.

מה ניתן לעשות כדי לטפל בדיכאון?

אנשים שסובלים מדיכאון מרגישים שאין מוצא ולא אחת מקבלים את הדיכאון כעובדה מוגמרת. עם זאת ולמרות התחושה שאין מוצא, בהחלט אפשר להחלים מדיכאון, לא משנה על איזה סוג דיכאון מדובר. החכמה היא ראשית לרצות לשנות את המצב ושנית למצוא את המטפל הנכון ואת שיטת הטיפול המתאימה.

אנשים שנמנעים מלבקש עזרה, חוששים להיות מתויגים כדיכאוניים ומפחדים מההשלכות של הסטיגמה בקריירה ובחיים הזוגיים והחברתיים שלהם. כך או כך, אין סיבה להתכחש לדיכאון והשאיפה שאולי הדברים ישתנו מעצמם שגויה מיסודה, שכן כאמור, התעלמות עלולה לגרום להחרפה של המצב.

רק כדי לסבר את האוזן, 1 מכל 3 מבוגרים בישראל נוטל תרופות נוגדות דיכאון ו-1 מכל 2 אנשים משתמש בציפרלקס, תרופה שידועה גם כמורידה את מפלס הלחץ ומסייעת לאנשים שסובלים מחרדות.

בהזדמנות זו אנו פונות אליכם באופן אישי ומסבירות – לא תמיד הפתרון לדיכאון הוא דווקא תרופות נוגדות דיכאון כמו ציפרלקס ופרוזק. ישנם מקרים שבהם מומלץ לנסות אלטרנטיביות אחרות, לא כימיות, שיכולות לגרום לשינוי אמיתי ואף למיגורו של הדיכאון, באופן טבעי וללא תלות תרופתית.

איך תרפיית תדרים עוזרת לדיכאון?

אנו במרכז אלפא לתרפיית תדרים מאמינות ויודעות שאפשר לטפל בדיכאון ומציעות דרכי טיפול חדשניות להתמודדות עם דיכאון וזאת באמצעות שיטות טיפול מעולם הפסיכותרפיה ורפואת התדרים וביניהן מגע רגשי, מיטת סאונד וטיפול משולב. מחקרים מוכיחים שצלילים משפיעים על התודעה ושבאמצעות תרפיית תדרים ניתן לייצר שינויים תודעתיים מרחיקי לכת ובפרט לטפל בדיכאון.

באקדמיה הבריטית לתרפיית סאונד, גילו שמפגש טיפול קצר אחד במיטת סאונד, עשוי להיות בעל השפעה טיפולית מתמשכת. החוקרים ראו שטיפול במיטת סאונד מכניס את המטופלים למצב תודעתי בין המודע ללא מודע, ממש כמו שקורה בחלום. בזמן הזה, גלי המוח עוברים למצב מדיטטיבי המכונה אלפא ובנקודה הזו אפשר לייצר שינויים תודעתיים באמצעות התדרים. משתתפי המחקר, שסבלו מדיכאון קליני בדרגות שונות, דיווחו אחרי הטיפול הראשון על ירידה במתח ותחושה טובה יותר של רווחה נפשית ורגשית.

נסביר שמצב אלפא יכול לדרוש שנים של תרגול ובאמצעות טיפול בתדרים ובפרט כזה שנעשה במיטת הסאונד, שהנה תיבת תהודה בפני עצמה, יכולים המטופלים ליהנות ממצב מדיטטיבי עמוק, הן ברמה הנפשית והן ברמה הפיזית, בפשטות ובאופן יעיל. כזה שבדרכי טיפול אחרות, על מנת להגיע אליו, היו נדרשים עשרות טיפולים ואף יותר. במקום טיפולים פסיכולוגיים ממושכים, אנחנו מציעות דרך הרבה יותר מהירה וחסכונית, טובה לבריאות, שלא מלווה בתופעות לוואי ומביאה תוצאות כבר אחרי הטיפול הראשון.

שיתוף: 

מעוניינים בפרטים נוספים?

סדנאות וקורסים

טיפולים

טיפולים

רוצה לדבר איתנו?

אנחנו כאן בשבילך!​

עוד תוכן שיכול לעניין אותך

להתמודד עם

חרדות